خبری از بازنشستگی برای هیدئو کوجیما نیست!

خبری از بازنشستگی برای هیدئو کوجیما نیست!

جناب هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و طراح بازی‌های ویدئویی ژاپنی، در جشن هشتمین سالگرد استودیوی مستقل خود، کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)، بیان کرد که ساخت بازی‌ها برای او حکم زندگی کردن را دارد و نمی‌خواهد که بازنشسته شود. از سخنان هیدئو کوجیما اینطور برداشت می شود که صحبت‌های او درطی این جشن نشان از احساس آزادی در زندگی کاری‌اش است که سبب شده‌ بازنشستگی برای هیدئو کوجیما یک امر ناخوشایند تعریف شود.

در واقع آقای کوجیما باور دارد که ساخت بازی صرفا کار کردن نیست؛ وی این امر را در پیامی در رسانه‌های اجتماعی این چنین تعریف می‌کند:

«خلق چیزهای جدید، زندگی است! به‌همین خاطر هم بازنشستگی برای من معنایی ندارد.»

در واقع اینطور به نظر می آید که کارگردان Death Stranding حالا حالاها هیچ برنامه‌ای برای ترک این صنعت ندارد!

 

بازنشستگی برای هیدئو کوجیما هیچ معنایی ندارد

کوجیما همچنین درباره تصمیم اولیه خود مبنی بر ترک شرکت‌های بزرگ‌تر برای تشکیل شرکت خود صحبت کرده و گفت که در آن زمان هیچ خبری از حمایت دیگران نبود! او در این باره چنین گفته است:

 «زمانی که شرکت خودم را راه‌اندازی کردم، با مخالفت اکثریت از جمله همکاران و خانواده‌ام مواجه شدم که باور داشتند این اقدام من هرگز کارساز نخواهد بود! آن‌ها می‌گفتند که بدون قدرت مالی و سازمانی، راه‌اندازی یک شرکت غیرممکن است.»

خوب است بدانید که کوجیما با تجربه توسعه بازی های AAA، ارتباطات زیاد در صنعت بازی و شاید مهم‌تر از همه، قدرت نام‌ خود وارد فعالیت‌های مستقل خود شد. پس از اینکه کوجیما حدود 30 سال از فعالیت کاری خود را با کونامی (Konami) گذراند، که بیشتر به خاطر کارش روی بازی‌های Metal Gear Solid شناخته می‌شود، کوجیما پروداکشنز مستقل شد.

حالا که بازنشستگی برای هیدئو کوجیما هیچ معنایی ندارد، به نظر می‌رسد که می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کوجیما برای مدتی روی پروژه‌های جدید کار کند. او و تیمش در حال حاضر چیزهای زیادی برای ارائه دارند؛ برای مثال آخرین بازی او، OD، که به تازگی در The Game Awards معرفی شده، یا بازی Death Stranding 2 و همچنین یک اقتباس سینمایی از اولین بازی با همکاری A24، همگی در راه هستند.

نظر خود را بنویسید