بالدرز گیت 3 به سرویس ایکس ‌باکس گیم‌ پس نخواهد آمد!

بالدرز گیت 3 به سرویس ایکس ‌باکس گیم‌ پس نخواهد آمد!

گزارش‌های جدید حاکی از این است که بالدرز گیت 3 برای سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس عرضه نخواهد شد!

اگر شما هم یکی از آن دسته از افراد منتظر برای تجربه بازی بالدرز گیت 3 (Baldur's Gate 3) در سرویس Xbox Game Pass هستید، باید بگوییم که بالدرز گیت 3 رنگ ایکس ‌باکس گیم‌ پس را نخواهد دید! چرا که جناب سون وینکه (Swen Vincke)، بنیانگذار سازمان لاریان استودیوز (Larian)، در صحبت‌هایش هیچ استقبالی از پیوستن این بازی جدید به این سرویس نکرد. همچنین وی خاطرنشان کرد که این موضوع قبل از عرضه تصمیم‌گیری شده بود و اکنون که بازی درنهایت برای Xbox منتشر شده، نظر او تغییر نکرده است.

سرنوشت بالدرز گیت 3 برای Xbox Game Pass

به گفته جناب وینکه، هزینه موضوع اصلی عدم استقبال او از این ماجراست؛ وی معتقد است که لاریان استودیوز هیچ ارزشی در راه‌اندازی بازی خود در این سرویس نمی‌بیند. مدیرعامل این شرکت استدلال می‌کند که برخلاف برخی دیگر از بازی‌ها، بالدرز گیت 3 هیچ‌گونه تراکنش‌ درون بازی ندارد و باتوجه به این ماجرا روی قیمت فعلی پافشاری می‌کند.

وینکه همچنین در صحبت با IGN چنین اظهارنظر داشت:

«ما یک بازی بزرگ ساختیم، بنابراین انتظار داریم بهای منصفانه‌ای برای آن پرداخت می‌شود؛ همچنین ما هیچ هزینه‌ای از شما برای تراکنش‌های درون بازی دریافت نمی‌کنیم، بنابرین شما بسته به آنچه پرداخت کردید، چیزی هم دریافت می‌کنید.»

وی افزود:

« بالدرز گیت 3 یک بازی بزرگ است. بنابراین من فکر می‌کنم که باید بتواند به همان شکلی که هست وجود و بازدهی داشته باشد. این دلیلی است که به ما امکان می‌دهد به ساخت بازی‌های دیگر ادامه دهیم.»

همچنین آقای سون وینکه با تکرار جمله زیر، بر عرضه نشدن بالدرز گیت 3 در سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس تاکید کرد:

«ما از همان ابتدا گفتیم که این بازی قرار نبود روی گیم پس باشد، قرار نیست روی Game Pass باشد!»

با این اوصاف به نظر می‌رسد که این امر به‌طور قطعی احتمال آمدن Baldur's Gate 3 به Game Pass را رد می‌کند؛ یا حداقل در زمانی به Game Pass بیابد که بازی هیچ راه دیگری برای کسب درآمد از بازیکنان نداشته باشد. البته انتظار می‌رود Larian موضع خود را بیشتر بازنگری کند، اما درحال حاضر، او می‌خواهد بیشترین استفاده را از محبوبیت این بازی CRPG برای کسب درآمد ببرد. مایکروسافت نیز احتمالاً برای تغییر نظر استودیو در این مورد باید هزینه زیادی متحمل شود!

ماجرای بالدرز گیت 3 و شرکت مایکروسافت

خوب است بدانید که قبل از عرضه بالدرز گیت 3، مایکروسافت ارزش زیادی برای عرضه این بازی روی سرویس خود نمی‌دید. در گزارشی فاش شده که مایکروسافت حاضر بوده 3 میلیون دلار برای دریافت Baldur's Gate 3 در Game Pass بپردازد که این مبلغ بسیار ناچیز است. در این گزارش همچنین آمده است که مایکروسافت 300 میلیون دلار برای Star Wars Jedi: Survivor و 250 میلیون دلار برای Suicide Squad: Kill the Justice League پرداخت خواهد کرد. حالا اینکه چرا این شرکت مبلغی بسیار کمتر برای بالدرز گیت 3 درنظر گرفته است کمی عجیب است!

یک نکته:

اگر می‌خواهید بازی بالدرز گیت 3 را روی ایکس باکس تجربه کنید، به تفاوت‌های سری X و سری S توجه داشته باشید. سری X به وضوح عملکرد بهتری خواهد داشت و تنها کنسول ایکس باکس است که دارای Co-op Splitscreen است.

نظر خود را بنویسید